PROTOKÓŁ
z dnia 18.08.2021r.
W dniu 18.08.2021 roku o godzinie 19.00 w budynku CAL odbyło się zebranie Rady Dzielnicy Kłokocin.
Z grona 15 członków RD obecnych na zebraniu było 9 osób.
- Przewodniczący Rady Dzielnicy przywitał wszystkich zebranych i przedstawił porządek zebrania, który został przyjęty bez uwag.
- Nie wniesiono uwag do protokołu z poprzedniego zebrania i przyjęto go jednogłośnie.
- Omówiono korespondencję oraz przeprowadzone rozmowy dotyczące spraw dzielnicy:
- wpłynęło pismo z Wydziału Inwestycji w sprawie odwodnienia terenu CAL – zostaną podjęte działania mające na celu osuszenie terenu i odprowadzenie wód do istniejącego rowu po opracowaniu dokumentacji projektowej i uzyskaniu odpowiednich decyzji;
- wysłano pismo do Prezydenta Miasta dotyczące zmiany w MPZP w rejonie ulic Rycerskiej i Gospodarczej z prośbą o wykreślenie pasa drogowego;
- wpłynęło pismo do wiadomości Rady Dzielnicy w sprawie sów – na terenie lasu przy ul. Dębowej przebywały sowy uszatki. Sytuacja została zgłoszona leśniczemu, a stanowisko lęgu sów uszatek wpisano do Atlasu Sów Polski;
- wpłynęły trzy pisma z Miejskiej Pracowni Urbanistycznej z informacją o sporządzaniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Rybnika obejmującej obszar w rejonie ulicy Tkoczów, ulicy Składowej, ulicy Żorskiej oraz z informacją o wyłożeniu projektu zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla sześciu obszarów miasta Rybnika (w rejonie ulic Rudzkiej, Skowronków, Bratków, Brzezińskiej, Składowej i Cisowej);
- wpłynęło pismo Prezydenta Miasta – odpowiedź na wniosek o zmianę przeznaczenia działek położonych w obrębie dzielnicy Kłokocin. Pismo zostało zarejestrowane jako wniosek o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Rybnika. Wniosek zostanie poddany szczegółowej analizie po przeprowadzeniu procedury planistycznej;
- wpłynęło pismo z Wydziału Geodezji i Kartografii w sprawie przeprowadzanych konsultacji dotyczących zmian granic administracyjnych pomiędzy Miastem Rybnikiem a Miastem Rydułtowy. Konsultacje będą się odbywać w dniach 1 września – 1 października 2021r.;
- zgłoszono problem zasypanego rowu przy ul. Włościańskiej;
- zgłoszono problem pozostawianych śmieci na terenie Szkoły Podstawowej nr 19. Apelujemy do mieszkańców dzielnicy o odpowiedzialność. Teren szkoły jest dla wszystkich dostępny, dlatego zachęcamy do dbania o czystość i poszanowanie znajdujących się tam obiektów. Rozmawiajmy z dziećmi na temat utrzymania porządku na terenie boiska i w pozostałych miejscach znajdujących się obok szkoły.
- Prace wykonane i planowane do wykonania:
- koszenie traw i przycinanie drzew – skoszona została trawa na terenie CAL przez członków Rady Dzielnicy;
- zamontowanie koszy na terenie CAL;
- wywóz śmieci wielkogabarytowych z poprzedniej siedziby Rady Dzielnicy znajdującej się w budynku OSP.
- Planowane wydarzenia:
- uroczystości w naszym starym kościele w skansenie w Chorzowie odbędą się 4 września 2021r. Szczegóły znajdują się na stronie naszej parafii;
- urodziny najstarszego mieszkańca naszej dzielnicy;
- festyn z okazji zakończenia lata zaplanowano w terminie 11 września br.
- Gazyfikacja Kłokocina – trwają prace związane z budową sieci gazowej. Do etapu zakończenia i sprawdzenia szczelności instalacji potrwają utrudnienia na terenie naszej dzielnicy. Wszystkie uszkodzone nawierzchnie znajdujące się na ulicach i chodnikach zostaną później naprawione. Prosimy mieszkańców o wyrozumiałość podczas wykonywanych prac. Planowany termin zakończenia – 30.09.2021r.
- Wolne głosy i wnioski.
Na tym protokół zakończono i podpisano. Protokołowała Justyna Hanusek.