PROTOKÓŁ

z dnia 09.09.2020 r.

W dniu 09.09.2020 roku o godzinie 19.00 w sali OSP odbyło się zebranie Rady Dzielnicy Kłokocin.

Z grona 15 członków RD obecnych na zebraniu było 11 osób.

  1. Przewodniczący Rady Dzielnicy przywitał wszystkich zebranych i przedstawił porządek zebrania, który został przyjęty bez uwag.
  2. Nie wniesiono uwag do protokołu z poprzedniego zebrania i przyjęto go jednogłośnie.
  3. Korespondencja, przeprowadzone rozmowy dotyczące dzielnicy:

- wpłynęło pismo z Wydziału Gospodarki Komunalnej w sprawie kanalizacji deszczowej w pasie ulicy Rycerskiej – zadanie nie zostanie zrealizowane w 2021 roku ze względów finansowych;

- wysłano pismo do Prezydenta Miasta z prośbą o zamontowanie ekranów dźwiękochłonnych w pobliżu skateparku;

- wysłano pismo do Prezydenta Miasta w sprawie zamontowania progu zwalniającego na ulicy Włościańskiej w rejonie budynku 146 – konsultacje z mieszkańcami zostały przeprowadzone;

- wpłynął e-mail w sprawie nowej gazety dla mieszkańców Rybnika dotyczącej działalności dzielnic;

- wpłynął e-mail z pismem Przewodniczącego Rady Miasta Rybnika w sprawie statutów RD – dotychczas odbyły się 2 posiedzenia Komisji ds. statutów dzielnic; nowe statuty będą obowiązywać od kolejnej kadencji rad dzielnic;

- wpłynęły 3 pisma z Miejskiej Pracowni Urbanistycznej:

  1. Informacja o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Rybnika obejmującej obszar dzielnicy Zamysłów wraz z prognozą oddziaływania na środowisko.
  2. Informacja o wyłożeniu do publicznego wglądu projektów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Rybnika obejmującej siedem obszarów w rejonie ulic Frontowej, Zygmunta Starego, Majora Brunona Janasa, Jana Onufrego Zagłoby, Hetmańskiej, Budowlanych i Krzywej, pięć obszarów w rejonie ulic Komunalnej, Błękitnej, Przejazdowej, Chwałowickiej i Prostej, pięć obszarów w rejonie ulic Teofila Brzozy, Hotelowej, Książenickiej, Komisji Edukacji Narodowej i Wypoczynkowej oraz osiem obszarów w rejonie ulic Marynarskiej, Gliwickiej, Rybackiej, Rudzkiej, Energetyków i Łącznej wraz z prognozami oddziaływania na środowisko.
  3. Informacja o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Rybnika obejmującej obszar w rejonie ulicy Golejowskiej, obszar w rejonie ulicy 3 Maja oraz cztery obszary w rejonie ulic Chwałowickiej, Przewozowej, Kopalnianej i Energetyków wraz z prognozami oddziaływania na środowisko.

- wpłynęło pismo Prezydenta Miasta w sprawie progów – próg nie zostanie zamontowany z uwagi na istniejące uciążliwości; obecna organizacja ruchu pozostanie bez zmian;

- wpłynął email z Biura Obsługi Rady Miasta Rybnika w sprawie naboru uzupełniającego na ławników;

- wpłynął email z pismem Przewodniczącego Rady Miasta Rybnika w sprawie przygotowywanej uchwały w sprawie konsultacji społecznych – prośba o wskazanie na terenie dzielnicy instytucji, przedsiębiorstw oraz organizacji społecznych, które mają wpływ na życie społeczne i gospodarcze wspólnoty lokalnej;

- wpłynęło pismo w sprawie zamontowania barier dźwiękochłonnych przy skateparku – na chwilę obecną nie ma możliwości finansowych na zamontowanie takich ekranów; sprawa będzie monitorowana,  a także zostanie zwiększona kontrola Straży Miejskiej tego terenu;

- wpłynął email z Urzędu Miasta Rybnika z informacją o podpisanej umowie na termomodernizację Szkoły Podstawowej nr 19 w Rybniku;

- wpłynął email z Urzędu Miasta Rybnika z informacją o prowadzonych konsultacjach społecznych programu ,,Stop Smog”,

- wpłynęło pismo do Radnego Miasta Rybnika Tadeusza Pałki od Prezydenta Miasta Rybnika w sprawie wyniesienia tarczy skrzyżowania ulic Skośna – Rybna celem ograniczenia prędkości; prośbę rozpatrzono negatywnie - ulice są objęte strefą zamieszkania, w której obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego (m.in. ograniczenie prędkości do 20 km/h, pierwszeństwo pieszych przed pojazdami);  warunki bezpieczeństwa ruchu pieszych i pojazdów są spełnione;

- wpłynęło pismo do Radnego Miasta Rybnika Tadeusza Pałki od Prezydenta Miasta Rybnika w sprawie wprowadzenia uchylnych tablic z elementami odblaskowymi U-24 oraz wymiany instalacji ostrzegawczej na przejściu dla pieszych; w wyniki wizji lokalnej ustalono za zasadne wprowadzenie tzw. ,,kliperków”, czyli uchylnych tablic w linii podwójnej ciągłej, przed i za przejściem dla pieszych. Kwestia instalacji ostrzegawczej w postaci żółtych świateł pulsujących na przejściu dla pieszych zostanie przekazana Rybnickim Służbom Komunalnym celem sprawdzenia.

  1. Budżet obywatelski na 2021 rok.

Do przyszłorocznej edycji budżetu obywatelskiego zostały zgłoszone 3 propozycje:

  1. Zakup umundurowania MDP oraz wyposażenia zaplecza gastronomicznego w OSP Kłokocin;
  2. Wyposażenie budynku CAL w potrzebne urządzenia i przedmioty potrzebne do funkcjonowania i spełnienia swojej roli;
  3. Doposażenie budynku CAL w sprzęt elektroniczny, sportowy oraz urządzenia AGD.
  1. Centrum Aktywności Lokalnej.
  2. Wydarzenia:

- urodziny najstarszej mieszkanki – przedstawiciele Rady Dzielnicy wręczyli upominek Pani Katarzynie Joszko, która obchodziła jubileusz 100. urodzin;

- pożegnanie ks. Proboszcza – w ostatnich dniach sierpnia pożegnano ks. Krzysztofa Pysznego, który będzie teraz pełnił służbę w parafii w Łaziskach Średnich. Administratorem naszej parafii został ks. Krzysztof Sykulski.

  1. Prace wykonane.

Prace porządkowe na terenie CAL.

  1. Wolne głosy, wnioski.

Omawiano problem niebezpiecznych dróg oraz nadmiernej prędkości samochodów poruszających się po nich.

Następne spotkanie Rady Dzielnicy Kłokocin odbędzie się 14 października 2020 roku o godz. 19.00.

Na tym protokół zakończono i podpisano. Protokołował Aleksander Piecha.