PROTOKÓŁ
z dnia 09.10.2019 r.
W dniu 09.10.2019 roku o godzinie 19.00 w sali OSP odbyło się zebranie Rady Dzielnicy Kłokocin.
Z grona 15 członków RD obecnych na zebraniu było 14 osób oraz przedstawiciel Policji – nasz dzielnicowy Adam Waśka.
- Przewodniczący Rady Dzielnicy przywitał wszystkich zebranych i przedstawił porządek zebrania, który został przyjęty bez uwag.
- Nie wniesiono uwag do protokołu z poprzedniego zebrania i przyjęto go jednogłośnie.
- Wysłuchano sprawozdania policjanta na temat interwencji podejmowanych na terenie naszej dzielnicy.
- Omówiono korespondencję oraz przeprowadzone rozmowy dotyczące spraw dzielnicy:
- wpłynęło pismo Prezydenta Miasta Rybnika w sprawie wyremontowania drogi bocznej ul. Włościańskiej za budynkiem nr 5 – niezbędne prace naprawcze polegające na wymianie uszkodzonych płyt drogowych zostaną wykonane siłami Rybnickich Służb Komunalnych;
- wpłynęło pismo Prezydenta Miasta Rybnika w sprawie zamontowania progów zwalniających na ul. Włościańskiej – prośba została rozpatrzona pozytywnie, próg zostanie zamontowany w rejonie budynku nr 125.
- wpłynęło pismo Prezydenta Miasta Żory w sprawie zamontowania barierek na łuku drogi ul. Kłokocińskiej, w rejonie stawu Papierok – zabudowa bariery została zlecona do realizacji;
- wpłynęło pismo od mieszkańców ul. Żniwnej z prośbą o zamontowanie lustra drogowego u zbiegu ulic Dębowej i Żniwnej – prośbę rozpatrzono pozytywnie;
- wpłynęło pismo Przewodniczącego Rady Miasta w sprawie powołania zespołu ds. opracowania nowych statutów dzielnic – prace rozpoczną się w październiku;
- wpłynął email w sprawie Budżetu Obywatelskiego – głosowanie odbędzie się w dniach od 21 do 25 października 2019 roku. Każdy mieszkaniec będzie mógł oddać jeden głos na projekt lokalny i jeden głos na projekt ogólnomiejski. Głosować można w sposób tradycyjny, wrzucając kartę do głosowania do urny lub przez Internet. Karty do głosowania można pobrać w dwóch punktach:
1) Punkt Informacji Miejskiej halo!Rybnik, ul. Jana III Sobieskiego 20:
poniedziałek – czwartek w godz. 10.00 – 19.00, piątek w godz. 10.00 – 13.00,
2) Urząd Miasta Rybnika, sala 257, II piętro (nowa część): poniedziałek – środa w godz. 08.00-15.30, czwartek w godz. 08.00-18.00, piątek w godz. 08.00-13.00.
Wszystkie projekty lokalne i ogólnomiejskie są wybierane w drodze głosowania. Minimalna liczba głosów, jaka musi być oddana na dany projekt, aby mógł być uznany za wybrany do realizacji musi wynieść 4.000 w przypadku projektów ogólnomiejskich, a w przypadku projektów lokalnych – 5% liczby mieszkańców dzielnicy miasta, której projekt dotyczy (w Kłokocinie liczba potrzebnych głosów to 131).
Szczegóły dotyczące głosowania są dostępne na miejskiej stronie internetowej www.rybnik.eu.
W naszej dzielnicy można głosować na projekt lokalny ,,Klasopracownia pod chmurką”. Klasopracownia ma być zlokalizowana na terenie Szkoły Podstawowej nr 19 w Rybniku, na wolnym powietrzu, w celu organizacji zajęć edukacyjnych oraz spotkań integracyjnych dla dzieci i młodzieży.
Zachęcamy wszystkich do głosowania.
- Podsumowanie spotkania ,,Czyste powietrze” – w dniu 23 września 2019 roku w sali OSP odbyło się spotkanie informacyjne poświęcone programowi ,,Czyste powietrze”, podczas którego mieszkańcy mogli poznać zasady dofinansowania modernizacji energetycznej budynków mieszkalnych. W spotkaniu wzięło udział około 50 mieszkańców naszej dzielnicy. Spotkanie poprowadził Bartłomiej Kozieł z Fundacji Ekologicznej ,,Ekoterm Silesia” oraz Jacek Chołuj, główny specjalista ds. niskiej emisji z Urzędu Miasta Rybnika.
Informacji o dofinansowaniu można również szukać w punkcie konsultacyjnym, który znajduje się na terenie kampusu, przy ul. Rudzkiej 13.
- Uszkodzenie obiektu na oczyszczalni Best-Eko – z powodu silnych wiatrów zniszczeniu uległo poszycie namiotu i zostały uszkodzone tylne drzwi. Trwają prace związane z naprawą uszkodzonych elementów.
- Prace wykonane:
- czyszczenie rowów w naszej dzielnicy,
- porządkowanie terenu ,,Nowsia”,
- zamontowanie lustra na ul. Brackiej.
- Nadchodzące wydarzenia:
- głosowanie na Budżet Obywatelski w dniach 21-25 października 2019 roku,
- organizacja Święta Niepodległości 11 listopada.
- Propozycja wycieczki samorządowej.
- Wolne głosy, wnioski:
- w najbliższym czasie planowane jest spotkanie z kierownictwem oczyszczalni ,,Best Eko”,
- poruszony został temat ruchu pojazdów na ulicy Włościańskiej – brak chodnika zagraża bezpieczeństwu pieszych. Omówiono działania, jakie można podjąć w celu poprawy bezpieczeństwa osób poruszających się po drodze.
Następne spotkanie Rady Dzielnicy Kłokocin odbędzie się w dniu 13 listopada 2019 roku o godz. 19.00.
Na tym protokół zakończono i podpisano. Protokołowała Justyna Hanusek.